L’ajuntament de Blanes ha aprovat una moció on es compromet
a afavorir l’ús de la bicicleta. Dels vint-i-un regidors, dinou han votat favorablement
i els dos restants han buscat excuses però sense atrevir-se a fer-ho en contra.
Aplaudeixo la iniciativa i la quasi unanimitat. Les propostes són molt
concretes i no només una lloança genèrica i buida de contingut a les bondats
d’aquest tipus de transport sostenible. Si es fa realitat el que allà es diu,
hi haurà una millora de la senyalització horitzontal i vertical, un augment de
les zones d’aparcament i l’ús de vies contra direcció. Benvingudes siguin totes
aquestes idees, però trobo a faltar els més difícils: el disseny i la
implementació de nous carrils bici o polítiques de pacificació de trànsit on
l’ús de la bici sigui segur.
En general, les polítiques de millora ambiental, com
aquesta, avui en dia tenen molt bona premsa. No era així fa uns lustres quan
es van començar a implantar els primers carrils bici a Blanes. De fet, aquells
primers quilòmetres no només van tenir l’oposició tancada i primitiva de tota
l’oposició conservadora sinó també la d’un dels membres de l’equip de govern
progressista, justament del mateix partit que ara enarbora la bandera de la
promoció de l’ús de la bicicleta a Blanes. Finalment, va ser el llavors alcalde
Josep Marigó que va salvar aquells primers quilòmetres de vies malgrat la moció
en contra de tota l’oposició i l’esmentat partit de govern. Tot i haver guanyat
el plantejament que demanava el seu desmantellament, l’alcalde es va negar a
fer-ho i va reptar als partits que havien votat la proposta a presentar una
moció de censura en contra seva.
Desitjo la millor de les fortunes als encarregats de fer
realitat la moció i voldria recordar-los -tot i que estic segur que ja ho
saben- que la promoció de l’ús de la bicicleta s’ha d’emmarcar en un context
més general de mobilitat sostenible, per la qual cosa ha d’anar acompanyada de
la millora del transport urbà (responsabilitat municipal) i interurbà, de la
transformació de carrers en ús prioritari de vianants i en la pacificació del
trànsit rodat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada